Sede Xudicial Electrónica

Sede Xudicial Electrónica

Conciliación

Procedemento dirixido a tratar de chegar a un acordo para evitar un preito.

    Que é

    A conciliación é un procedemento no que as partes tratan de chegar a un acordo que beneficie a ambas co fin de evitar un preito.

    Para que serve

    Trátase dun procedemento de xurisdición voluntaria que ten por obxecto poñer fin a un conflito entre particulares mediante unha solución amigable pactada entre elas, sen necesidade de avogado/a nin de procurador/a, a través da presentación da solicitude de conciliación, sempre que este procedemento se utilice coa finalidade de chegar a un acordo para evitar un preito.

    Regúlase na Lei 15/2015 , do 2 de xullo, da Xurisdición Voluntaria (LXV), nos seus artigos 139 a 148.

    De lograrse a avinza entre as partes no acto de conciliación ditarase a oportuna resolución xudicial que levará aparellada a execución no caso de que algunha das parte non cumpra voluntariamente o acordado.

    Documentación que se debe presentar

    Para iniciar un procedemento de conciliación, cando se cumpran os requisitos antes citados, se debe presentar unha solicitude por escrito ante o órgano competente.

    Na solicitude incluiranse:

    • Os datos e circunstancias de identificación da persoa solicitante e da persoa requirida ou requiridas de conciliación.
    • O domicilio ou os domicilios nos que poden ser citadas as persoas.
    • O obxecto da conciliación que se pretenda e a data, determinando con claridade e precisión cal é o obxecto da avinza.
    • A persoa solicitante poderá acompañar á solicitude de conciliación aqueles documentos que considere oportunos.

    A confección do escrito tamén poderá realizarse mediante impreso ou formulario normalizado posto ao dispor da cidadanía a través da Sede Xudicial Electrónica, nas Oficinas de Rexistro e Repartición, servizos comúns, órganos xurisdicionais e nas Oficinas de Atención á Cidadanía.

    Cal é o seu custo

    Taxas:

    Este procedemento non contempla o pagamento de taxas xudiciais.

    Gastos:

    Os gastos que ocasione o acto de conciliación serán de conta do que o tivese promovido.

    Como solicitalo

    A presentación da solicitude poderá realizarse por calquera medio, xa sexa en forma presencial ou a través da Sede Xudicial Electrónica de Galicia.

    A presentación da solicitude levará a cabo no Servizo Común de Rexistro e Repartición dos xulgados aos que corresponde o domicilio da persoa demandada ou no xulgado de primeira instancia correspondente no caso de que este fose único no partido xudicial ou a través da Sede Xudicial Electrónica no caso de que esta funcionalidade estivese operativa.

    Pode atopar a localización e os datos das Oficinas de Rexistro e Repartición e os servizos comúns no Directorio Xudicial.

    Normativa

    Lei 15/2015, do 2 de xullo, da Xurisdición Voluntaria (artigo 8, artigos 139 a 148).

    No artigo 8 da Lei 15/2015 indica que as disposicións da Lei de Axuizamento Civil serán de aplicación supletoria aos expedientes de xurisdición voluntaria en todo o non regulado pola Lei de Xurisdición Voluntaria, polo tanto tamén será de aplicación a seguinte normativa:

    Lei 1/2000, do 7 de xaneiro, de Axuizamento Civil.

    Lei 42/2015, do 5 de outubro, de reforma da Lei 1/2000, do 7 de xaneiro, de Axuizamento Civil.

    Preguntas frecuentes

    Que é o procedemento de solicitude de conciliación?

    Trátase dun procedemento no que as partes tratan de chegar a un acordo que beneficie a ambas co fin de evitar un preito.

    Que asuntos están excluídos do procedemento de conciliación?

    Non se admitirán a trámite as peticións de conciliación que se formulen en relación con:

    • Os xuízos nos que estean interesados as persoas menores e as persoas con discapacidade con medidas de apoio para o exercicio da súa capacidade xurídica para a libre administración dos seus bens.
    • Os xuízos nos que estean interesados o Estado, as Comunidades Autónomas e as demais administracións públicas, corporacións ou institucións de igual natureza.
    • O proceso de reclamación de responsabilidade civil contra xuíces/as e maxistrados/as.
    • En xeral, os que se promovan sobre materias non susceptibles de transacción nin compromiso.

    Quen son competentes para coñecer dos actos de conciliación?

    Se se trata dun asunto de natureza civil e a súa contía é inferior a 6.000 €, o xulgado de paz do lugar do domicilio da persoa requirida. Se a contía é superior a esa cantidade, o xulgado de primeira instancia ao que corresponda devandito domicilio.

    No caso dun asunto de natureza mercantil, será competente o xulgado do mercantil correspondente.

    Tamén se poderá presentar a través da Sede Xudicial Electrónica no caso de que esta funcionalidade estivese operativa.

    Cales son os requisitos para presentar unha solicitude de conciliación?

    O escrito de solicitude deberá conter a seguinte información:

    • Os datos e circunstancias de identificación da persoa solicitante e das persoas requiridas.
    • O/Os domicilio/s nos que poidan ser citadas.
    • O obxecto da conciliación que se pretenda.
    • Data.

    A solicitude poderá presentarse en liña ou de maneira presencial cumprimentando o formulario normalizado.

    É necesaria a intervención de avogado/a e procurador/a?

    Non, a intervención de avogado/a e procurador/a non é necesaria.

    Cando se celebra o acto de conciliación?

    Dentro dos 5 días seguintes ao da presentación da solicitude, o/la LAJ ou o/a Xuíz/a de Paz ditará resolución sobre a admisión e citará ás persoas interesadas.

    Entre a citación e a celebración do acto de conciliación deberán mediar polo menos 5 días e non poderá demorarse máis de 10 días.

    Quen debe comparecer? Que pasa se algunha das partes non comparece?

    Deben comparecer ambas as partes.

    A non comparecencia das partes interesadas terá os seguintes efectos:

    • Se non comparece a persoa solicitante por unha causa xustificada debe poñelo en coñecemento do xulgado, que sinalará unha nova data.Se a incomparecencia non está xustificada, considerarase que desiste da súa solicitude e a persoa requirida poderá reclamar a indemnización de danos e prexuízos que a comparecencia lle teña orixinado.
    • Se non comparece a persoa requirida nin alega unha causa xustificada, terase o acto por celebrado sen acordo.

    En que consiste o acto de conciliación?

    A celebración do acto de conciliación producirase do seguinte modo:

    • A persoa solicitante exporá a súa reclamación e os fundamentos nos que a apoie.
    • A persoa requirida contestará o que crea conveniente.
    • Ambas as persoas poderán achegar calquera documento no que fagan as súas alegacións.
    • Levantarase unha acta na que se fará constar se se alcanzou un acordo entre as partes, en todo ou en parte, ou, no caso contrario, que o acto rematou sen avenencia.

    Finalizado o acto, o/a LAX ditará un decreto (ou un auto no caso de ser o/a xuíz/a de paz), facendo constar o resultado da conciliación, acordándose o arquivo das actuacións.

    Que pasa se non se cumpre o acordado?

    O testemuño da acta xunto co decreto do/a LAX ou o auto do/a xuíz/a de paz facendo constar a avinza das partes leva aparellada execución, é dicir, son documentos suficientes para solicitar ao/a xuíz/a que execútese o acordado.

    Quen se faría cargo dos gastos da solicitude de conciliación se os houbese?

    Os gastos ocasionados serán a cargo da persoa solicitante, por regra xeral, pero as persoas interesadas poden incluír no acordo a forma en que os van a repartir.

    Os gastos ocasionados por testemuñas e peritos serán a cargo de quen os propoña.

    Xunta de Galicia